lisanvanhulten.reismee.nl

That was a hell of a ride

Eindelijk. Het was zaterdag de 26e van November. Het moment waar we zo erg met zijn allen naartoe hadden geleefd was nu eindelijk daar. 's Ochtends al vroeg uit de veren om de laatste dingetjes te regelen en met wat flinke reserve tijd vertrokken we richting Schiphol. Eerst nog even langs Oss om Martijn op te halen, met zoveel bagage in de trein zitten is wel het laatste wat wij als studentjes willen natuurlijk.

Om 16:00 uur verzamelen bij het rode blok bij de hoofdingang.. Reserve tijd kwamen we niet te kort, want om 14:15 stonden we al in de rij bij de Burgerking. Immers moesten we onze zelfgemaakte MINI-DEMO gaan uitvoeren in de grote aankomsthal. In 5 minuten tijd hebben we met zijn allen een mix gemaakt, dat bestaat uit korte fragmentjes van verschillende liedjes. Hierop hebben we dansjes bedacht, die de Nederlandse sportcultuur moet uitdragen... De Chinese toeristen vonden ons in ieder geval interessant genoeg om te filmen.

Nadat dit meest ongemakkelijke moment uit mijn leven voorbij was, moesten we afscheid nemen van vrienden en familie en verkasten we naar onze gate. Bagage afdroppen en dan stond onze eerste vlucht voor de deur. Drie uur lang naar Istanbul in Turkije, waar we vervolgens 's nachts drie uur moesten wachten op onze volgende vlucht naar Kaapstad. "Nou jongens, nu zijn we gelukkig op de helft!" riep ik nog vol goede moed. Uiteindelijk bleek de laatste vlucht nog 10 uur te duren... Luxe was er genoeg. Op de schermpjes voor ons konden we films kijken of spelletjes spelen en naast 2x avondeten en 1x ontbijt werden we ook nog voorzien van een kussen, een deken, sloffen en oortjes.

We werden ontvangen door onze contactpersoon Jessy van Global Exploration. Een busje met een klein karretje als aanhangwagen waarin al onze bagage werd gedropt. Jep, we waren in Afrika! Door de chauffeur werden we rondgereden door Kaapstad zodat we al een idee kregen van hoe de omgeving eruit zag. Een korte stop op de Signal Hill met uitzicht op dit prachtige eiland en natuurlijk de heerlijke temperatuur. Vervolgens reden we door naar het hostel waar we één nachtje slapen. Een ontzettend gezellige Welkoms Braai (dit betekent BBQ in het Nederlands), douchen en nog even met zijn allen de stad in gedoken.

Morgen begint ons eerste project, namelijk Beautiful Gate in Phillipi!
"Alleen kan ons weinig doen, saam kan ons baie doen"

Marijona van Hulten

Nou dat was een hele reis, maar gelukkig goed verlopen.
Zet hem op!

Karis Adviesgroep/Gréon

Fijn te lezen dat jullie reis goed is verlopen en dat jullie zijn aangekomen in Zuid-Afrika. Jammer dat we de mini-demo hebben moeten missen. Daar waren we graag bij geweest ;-). Veel succes met jullie project. We blijven jullie volgen. De laatste avonturen zijn inmiddels ook te lezen op de nieuwspagina van www.karisadviesgroep.nl.